woensdag 12 september 2012

Bedreigde dieren



Door de bedreiging van het tropisch regenwoud worden ook alle dieren die daar leven bedreigd. Nergens op de wereld zijn er zoveel verschillende soorten dieren die bij elkaar leven. Er zijn hele bijzondere dieren zoals: zwevende slangen, een hagedis die op zijn achter poten over water loopt, een vleermuis die op stuifmeel leeft, ook leeft de kleinste vis ter wereld daar (de Paedocypris progenetica). 

De bekendste dieren van het regenwoud zijn de jaguar, de orang-oetan en de gorilla. Alle dieren hebben een taak in het regenwoud en helpen elkaar. Apen die halen eten uit de bomen, maar laat ook soms dingen vallen en dat eten de dieren die op de grond leven op. Daarom is het zo erg als een dier uitsterft, want daardoor sterven ook weer andere dieren uit.

De dieren leven meestal op één deel van het woud. Op de bosvloer, leven de dieren die op de grond leven. Dan leven er beesten op de middenlaag, dat zijn planten, lage bomen en struiken. Bijvoorbeeld apen, vogels en eekhoorn. En op de bladkronen leven slangen, apen en ook vogels. Bladkronen zijn bomen die ongeveer 30 tot 70 meter hoog zijn.

En er zijn nog duizenden dieren die al uitgestorven zijn voordat ze ontdekt waren. Er sterven meer dan 50.000 dieren per jaar uit. Bekende soorten die nu bedreigd zijn en dus bijna uitsterven zijn: de Maleise tijger, de gorilla en de orang-oetan.

 



26 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook zo erg,dat er stropers zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ook maar wat kunnen wij er aan doen niks dus ik wil het terug als vroeger dat de mensen het help te groeien

      Verwijderen
    2. ik reageer hier letterlijk ongeveer 8 jaar later op HAHAHAHAH

      Verwijderen
    3. Welke bedreigden diersoorten leven in het regenwoud?

      weet iemand dat kan je dan antwoorden

      Verwijderen
  2. ik houd een spreekbeurt over bedreigde dieren, en ik moet zeggen dat ik hier heel wat info uit kan halen!! blij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik moet voor school een soort van werkstuk maken en ben hier blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankje wel voor deze info ik had dit nodig voor mijn presentatie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt allemaal ik ben johannes en ik ben jullie dankbaar voor alle reacties die jullie op mijn site hebben gezet!!!!bedankt!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik hou van dieren maar ik vind dit echt zooooooooooooooooo erg
    maar johannes bedankt voor je infomatie ik heb diklecie en ik begrijp het en een mooie site!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. zoiets zeg je niet tegen iemand die het regenwoud probeert te redden

      Verwijderen
    2. zoiets hoor je tegen niemand te zeggen

      Verwijderen
    3. je reactie zegt meer wat over jezelf dan hem of haar

      Verwijderen
  8. Zoeken voor informatie werkstuk. Veel informatie hier te vinden. Goed dat je al zo jong hiervan op de hoogte bent. SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het HEEL goed wat je doet, Sem! Ik zelf ben 12, en houd mijn spreekbeurt over de bedreiging van het regenwoud zodat meer mensen iets doen. Ik heb met een vriendin ook een site en een blad waarmee we proberen te helpen. het heet A&A Natuurweb

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is geweldig wat je doet. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. maar is het regenwoud dan ook bedrijgd??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker een gebakken aap :$ die gaat het keelgaatje in... smullen maar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wil je afspreken in het bos dan kunnen wij leuke dingetjes doen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wtf praten julie shit iedereen ga terug naar hun oekoeen laat die gast zijn ding doen dus houd je kaulo bekken dicht

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik haat mensen die dieren afslachten ze moesten is zelf worden afgeslacht dat zouden ze zelf ook niet leuk vinden

    BeantwoordenVerwijderen