woensdag 29 augustus 2012

Waarom het regenwoud

Ik wil mijn blog over het regenwoud schrijven. Maar waarom? Nou omdat het regenwoud verschrikkelijk bedreigd wordt. Door houtkap, jagers, platbrandingen, noem maar op. En daardoor zit het regenwoud vol onbekende bijzondere bedreigde dieren. Want door de houtkap en de andere bedreigingen gaan veel dieren dood voordat ze ontdekt zijn. En dat moet stoppen. Daarom schrijf ik op mijn blog over alle bedreigingen. Gelukkig zijn er ook natuurbeschermers. Daar schrijf ik ook over.                                         

4 opmerkingen:

  1. succes met je blog, Sem! Groet anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je dit doet!
    Toen ik zo oud was als jij, was ik er ook mee bezig. Het speelde dus bijna dertig jaar geleden ook al. Mijn zoon is nu 8 en sinds ongeveer een jaar is hij ook Ranger. Hij leest graag de TamTam en ik hoop dat hij net zo wordt als jij op z'n 10e! ;)

    Heel veel succes met je blog! Ik ga je zeker volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het goed van je dat je gaat bloggen over het regenwoud. Ik ben het met je eens dat alle dingen die het regenwoud bedreigen gestopt moeten worden. Het is zo'n mooi en belangrijk stuk natuur!

    BeantwoordenVerwijderen